Csigó Zita gasztroblogja

Zabkorpás kókuszgolyó

gluténmentes, laktózmentes, hozzáadottcukor-mentes

2016. november 26. - Csigó Zita

Hasonló recept szerepel a könyvben is, ez most zabkorpával és mandulatejjel készült. Semmilyen édesítőt nem adtam hozzá, bár tény, hogy én már egy ideje nagyon elszoktam a túl édes íztől, és pont elég a kókusz természetessége a sütikben. Kis tömény édességbomba, 2 golyócska bőven elég belőle! 

2016_11_26_4174_lores.jpg

Hozzávalók (16 golyóhoz):

6 dkg zabkorpa

4 dkg kókusztejpor

2 dkg kókuszreszelék + a hempergetéshez

2 dkg felolvasztott kókuszzsír

kb. 1,5 dl mandulatej

(1 marék aszalt vörösáfonya)

A zabkorpát összekeverjük a kókusztejporral és a kókuszreszelékkel. Hozzáöntjük az olvasztott kókuszzsírt, majd fokozatosan hozzáadagoljuk a mandulatejet, sűrűn krémes állagot kell kapnunk. Ha túl sűrű, kevés vízzel vagy magtejjel hígíthatjuk. Ezen a ponton kóstoljuk meg a masszát, és édesítsük igény szerint, nekem önmagában is bőven elég édes-kókuszos volt.

1 órára hűtőbe tesszük, ezalatt a zabkorpa szépen megszívja magát. A hűtési idő leteltével a masszából kis golyókat formázunk (egy részéhez aszalt áfonyát is kevertem), meghempergetjük kókuszreszelékben, majd tálalásig hűtőbe tesszük.

2016_11_26_4164_lores.jpg

süti beállítások módosítása