Csigó Zita gasztroblogja

Bye-bye, 2017!

Szuper év volt!

2017. december 30. - Csigó Zita

Köszönöm, hogy idén is velem voltatok, olvastatok, írtatok, eljöttetek a workshopjaimra, beszámoltatok arról, hogy melyik receptemet készítettétek el vagy éppen melyik fotóm inspirált alkotásra benneteket (ez utóbbi különösen jól esik mindig). Folytassuk mindezt jövőre is! :)

Tartalmas évet zártam, és szintén sok tervem van 2018-ra. Számos izgalmas projektben vettem részt, rengeteg workshopot tartottam, sok-sok újságba írtam folyamatosan, és a sort még hosszan folytathatnám.

desktop51.jpg

Magazinok

A Fanny konyhába, az Ínyencbe és a Családi Lapba egész évben írtam, és természetesen nem ér véget a történet. Nyártól az Ízes életen keresztül a GoodFood magazinba is publikálok, amit nagyon-nagyon szeretek csinálni. Apropó, stay tuned: januárban jön a GF legújabb bookazine-ja, amiben szintén lesznek majd receptjeim. Apropó2, Ízes élet: az egyetlen online a printek között, 1,5 év alatt rengeteg receptet és videót készítettem a site-ra, tök jó egyben átnézni (katt). További változás, hogy 2018-tól a nyomtatott megjelenésekhez becsatlakozik a heti Fanny magazin, havonta 3*3 receptemet olvashatjátok majd a lap hasábjain. (Kis teaser már volt idén egy téli lapszámban és a Fanny Advent különszámban.)

desktop42.jpg

desktop43.jpg

desktop44.jpg

desktop45.jpg

desktop46.jpg

screen1.jpg

Viszonylag újdonság, de cikkeimmel, receptjeimmel idén téltől találkozhattok a Foodyny site-on is. 

Naptárak, workshopok, Bomo Art

Emellett készítettem két csodás, 2018-as gasztronaptárat a Lizzy Cardnak, tartottam millió egyéni ételfotós workshopot, illetve több céges, csoportos food styling workshopot különböző rendezvényeken (MOM Talks, Rossmann Flórián üzletnyitó, Somat Gold sajttáj stb.). Nagyon sokatokkal találkoztam, akiket eddig pl. csak Instáról "ismertem", és azt is elmondhatom, hogy több régi workshoposommal a mai napig tartom a kapcsolatot. <3

2017_12_12_004489.JPG

463432233_lizzy-card-fali-naptar-nagy-lemeznaptar-magyar-etelek-ujragondolva-31x31cm-2018-liz-16554485_1.jpg

desktop47.jpg

Sokan tudjátok, de szerintem még többen nem :), hogy 1,5 éve készítek tárgy- és hangulatfotókat a Bomo Art Budapest számára. Nagyon szeretem a Bomo által képviselt stílust és minőséget, nem könnyű, de annál izgalmasabb munka. Ezekkel a fotókkal a Bomo honlapján, katalógusaiban, Instáján stb. találkozhattok.

desktop48.jpg

2017_09_26_karacsonyipapir2_negyzet-660x660.png

ducsai-bomo_taska_hangulat_ballon_negyzet_660px-640x640.png

Volt még rengeteg egyedi projekt, azt hiszem, lehetetlen felsorolni, jöjjön pár a teljesség igénye nélkül:

  • Ammerländer sajtok tavaszi és őszi receptes kampány
  • President sajt styling
  • Ízes Erdély ételfotók
  • 827 Kitchen hangulatfotók (Ezt a munkát nagyon szeretem, klassz hangulatú fotókat készíthettem túllépve a szokásos éttermi ételfotókon, képekért ide katt!)
  • Dr. Oetker termékcsomagolás-fotó (coming soon)

a.JPG

(werk a President sajt stylingról)

Blog

Úgy érzem, a blogot is sikerül egyre inkább beépíteni a mindennapokba, végre nem havi egyet posztolok, nem csoda, hogy a növekedés a feliratkozók számán nagyon látszik (ezúton is köszi nektek!). Nekem nagyon fontos, hogy ne archív, valahol már megjelent receptek kerüljenek fel a a blogra (sok esetben ezt a szerződéseim ki is zárják), hanem friss, ropogós, csak ide készült tartalmak legyenek. Ígérem, jövőre is tartom majd ezt a tendenciát, illetve a nem receptes (dekor, lakber) posztok számát is növelni szeretném. (Fontos még, hogy saját képes tartalmakat tegyek kizárólag fel, a fotón pl. egy nagyon olvasott posztom a nappalink ősziesítéséről.)

nappalia.jpg

A közösségi médiában a fő terepem idéntől egyértelműen az Instagram lett. A lényeges infókat persze továbbra is megosztom Facebookon, de az Instagram az, amin napi szinten jelen vagyok. Egy izgalmas fotó + egy pici szöveg, ez vagyok én igazán! :) Sokan és sokat mondtátok, úgyhogy jövőre becsszó, ezt is megfogadom: több személyes poszt és werk kerül majd fel, hogy még többetekhez közelebb hozzam azt a világot, amiben élek, és azt a munkát, amiből élek. (Hajaj, bár egyre ismertebb a munkám, maga ez a terület, bizony a mai napig is gyakran megkérdezik, hogy mindezt hobbiból csinálom-e és igazából mi a munkám...jaj...ezzel nagyon nem tudok mit kezdeni. :) )

A blog kapcsán meghívást kaptam ősszel egy nagyon izgalmas kerekasztal-beszélgetésre (A blog mint az inspiráció forrása) a Kaptárba. Illetve arra is nagyon büszke vagyok, hogy az ELTE ÁJK politológia szak (itt végeztem) idén meghívott szintén egy kerekasztal-beszélgetésre a pályaorientációs napok keretében.

22042106_1854333587911963_2464960738474553004_o.png

Könyvek

Idén nem jött ki új könyvem, de ez nem jelenti azt, hogy tétlenkedtem volna ezen a téren. Új kiadóval vágtam bele augusztusban a következő könyvem megírásába, hatalmas munka volt, de imádtam minden percét. Összesen 3 hónapot vett igénybe a receptfejlesztés, a főzés, a fotózás és a kézirat megírása. Jelenleg kiadói előkészítés alatt áll, szóval 2018-ban jööööön az új szakácskönyvem! :) :) Egyelőre semmi többet nem árulhatok el róla, de abban biztos vagyok, hogy nagyon fogjátok szeretni a témát!

Két szerzővel dolgoztam együtt idén. (Mindig kérdezitek, a különbség ilyenkor az, hogy a szerzők fejlesztik le a receptjeiket, ők főznek-sütnek, írnak, én pedig fotózom és stylingolok. A saját könyveim esetén pedig mindezt természetesen én csinálom. :) )

Török Eszter 2. könyvéhez is engem választott fotózni és stylingolni, ezúton köszönöm neki az ismételt bizalmat! A könyvet szerintem már nem kell bemutatnom nektek. :) Iszonyú izgalmas volt keleties jegyekkel stylingolni, szerettem nagyon ezt a munkát.

2017_11_22_003948.jpg

A másik könyv pedig Domokos Annamari gyerekeknek szóló szakácskönyve. Apró bigyók, tálkák, kanálkák, igazi kis mesevilág: ennél a munkánál igazán előtérbe kerülhetett az infantilis énem. :)

4141519_5.jpg

Végül de nem utoljára: készült velem 3 szuper cikk a Díványon, köszönöm mindet! (katt, katt, katt) Ezeket azért is emelném ki, mert mindegyik nagyon én vagyok, és mindegyik olyan témákat érint, melyek különösen fontosak számomra a munkámon belül. 

screen_2_a.jpg

Hogy emellett még mi történt? Házat vettünk és építkeztünk az év első felében. Én persze azt hittem, hogy ez majd abból áll, hogy textilmintákkal a pénztárcámban rohangászok, lakber üzletekben filózom a tört fehér és a tojáshéj színek különbözőségein, és tökéletesen idilli állapotban fogom várni, amíg percre pontosan átadásra nem kerül a házunk. Nem kell szerintem részleteznem, ez NEM ÍGY van. De túl vagyunk rajta, szép lett, belaktuk, imádom az új konyhám és az abból nyíló fotós helységem. :)

Megismerkedtem két újabb csodás keramikussal, Manta-Szabó Zsuzsival (Pastel Handmade Ceramics), majd később a Keramihacker alkotójával, Kremer Kingával. Számos új darabbal bővült a készletem, ezúton is köszönöm nekik a sok szépséget!

2017_12_23_004812.jpg

(Keramihacker)

2017_10_19_002932_1.jpg

(Pastel Handmade Ceramics)

Hogy pihenés volt-e mindezek mellett? Egy kicsi azért belefért :) a kedvenc Balaton-felvidékemen.

desktop49.jpg

süti beállítások módosítása