Csigó Zita gasztroblogja

Diós gofri

2018. január 28. - Csigó Zita

Ezeket a gofrikat nemcsak a blogra készítettem (meg persze magunknak...), hanem ők is modellt álltak nekem az új ételfotós kurzusaimra készített tananyag egyik leckéjében. (A kurzusok február 1-jén indulnak, és itt a blogon, a "Fotózz otthon!" fülecske alatt lesznek elérhetőek. Február 1-ig a tartalom feltöltés alatt áll.)

Visszatérve a gofrikra, azt hiszem, ez lesz az egyik kedvenc receptem a témában. A dió különlegesen finom ízt kölcsönöz nekik, tálaljátok savanykás lekvárral, én ezúttal erdei gyümölcsöt választottam és egy kis friss almát. Apropó, almaszósszal is nagyon el tudom képzelni!

2018_01_27_005398_1.jpg

2018_01_27_005373.jpg

2018_01_27_005393.jpg

Hozzávalók (16 darabhoz):

4 tojás

1 dl semleges ízű olaj

2,5 dl tej

1,5 dl víz + a hígításhoz

8 dkg nádcukor

1 csomag vaníliás cukor

10 dkg őrölt dió

10 dkg őrölt zabpehely

10 dkg graham búzaliszt

10 dkg fehér tönköly búzaliszt

1 kávéskanál sütőpor

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket lágy habbá verjük. A tojássárgájákat kikeverjük a tejjel, a vízzel és a kétféle cukorral. 

Az őrölt diót összeforgatjuk a lisztekkel és a sütőporral. A tojásos elegyhez adagoljuk, végül óvatosan, spatulával hozzáforgatjuk a tojásfehérjehabot is.

A masszát 20 percet állni hagyjuk, ezután ha szükséges, kevés vízzel felhígítjuk. Gofrisütőben kisütjük (én nem szoktam kiolajozni).

desktop57_1.jpg

2018_01_27_005388.jpg

 A posztban szereplő világosabb színű egyedi kerámiák Pastel Handmade Ceramics kerámiák, a sötétbarna tálka Lantos Judit kerámia.

süti beállítások módosítása