Pasztellbarokk

Kolbászos sütőtökpalacsinta

Laktózmentes recept*

2017. január 19. - Csigó Zita

* Laktózmentes tálalással

Ezt a receptet eredetileg az Ízes Életre készítettem. Nem mondom, hogy minden káosztól mentes az életem, a kis palacsinták azután sültek ki, miután a saját tematikám módosítottam. :) Viszont annyira jó kis recept, hogy nem szeretném a fiókban hagyni. A kolbász szuper ízt a sütőtöknek, de ha valaki kevésbé kalóriadús húsfélére voksol, nyugodtan helyettesítheti karakteresebb ízű sonkával. 

Január közepétől az Ízes Életen új rovatot vezetek, a Dizájnbisztrót. Fél év vega/vegán munka után most bővültek a lehetőségeim, húsos, halas recepteket szintén fogok publikálni. Persze továbbra is lesznek sütik és mentes ételek. És miért ez a rovatom címe? Szerintem nem kell magyarázni: ne csak finom legyen, mutasson is jól! :)

Hozzávalók (8-10 darabhoz):

25 dkg sült sütőtökpüré (kb. 50 dkg tisztított, nyers sütőtökből)

1 nagy tojás

só, őrölt fekete bors

8 dkg szárazkolbász (lm)

1 teáskanál sütőpor

kb. 5-6 dkg liszt (GM diétában nyugodtan helyettesíthetitek rizsliszttel)

kevés olívaolaj a sütéshez

tejföl, kolbászkarikák, parmezán sajt és újhagyma zöldje a tálaláshoz

A sütőtökpürében elkeverjük a tojást, sózzuk, borsozzuk, majd hozzászórjuk a nagyon apróra vágott kolbászt. Hozzáadjuk a sütőport, végül apránként, fokozatosan beleadagoljuk a lisztet is. Sűrű masszát kell kapnunk, a liszt mennyisége függ a tojás nagyságától. 

Felhevített serpenyőben, kevés olajon kis palacsintákat sütünk, tejföllel, újhagymazölddel, kolbászkarikákkal és reszelt parmezánnal tálaljuk.

Tányérok: Lantos Judit Kerámia

15995800_10202787225398682_610800599_n.jpg

süti beállítások módosítása