Csigó Zita gasztroblogja

Makers of Budapest – tökéletes ajándék minden dizájnkedvelőnek

December 8.

2019. december 08. - Csigó Zita

A nagybetűs magyar dizájnkalauz, amit tuti, hogy nem egyszer fogtok átlapozni. Idei könyv, ám nem az őszi-téli dömpingben, hanem 2019 tavaszán jött ki a Bomo Press gondozásában (ezért valószínűleg már jó sokan ismeritek). Viszont így karácsony előtt mindenképpen szerettem volna egy posztot szentelni neki, annyira menő és hiánypótló – és persze tegyük hozzá, hogy több számomra nagyon kedves márka szerepel benne, sőt, a megálmodó Bomo Art Budapesttel sok éve együtt dolgozunk. Mutatom is, miért annyira szuper könyv a Makers of Budapest

2019_12_08_021891.JPG

8_1.png

2019_12_08_021897.JPG

Évek óta fotózom a Bomo Art Budapestnek, ez az egyetlen nem "ételes" munkám, és az egyetlen olyan, ahol nem készítem, hanem kapom a fotótémát. Ha ránéztek a Bomo honlapjára és közösségi felületeire (Facebook, Instagram), a stylingolt fotók nagy részét én készítettem. Mondhatni, hogy együtt élek a branddel, erre olyankor szoktam rádöbbenni, amikor észreveszem, hogy simán mennek fejből a naplóméretek vagy a dizájnok. Van sok-sok kedvenc dizájnom, saját használatú naplóm, most meg, hogy beköltöztünk végre az új házba, épp azon kezdtem gondolkozni, hogy milyen jól mutatna valahol az egyik faldekor. Szóval nem csak munka ez a rengeteg fotó, hanem tényleg közel áll hozzám az, amit a márka képvisel. A minták, a kézművesség, a folyamatos megújulás és maximalizmus (lehet, hogy szokatlan példa, de annyira szeretem azt a gondosságot, ahogy kiválogatásra kerülnek a boltokban forgalmazott kiegészítők: tollak, tinták stb.), ezért aztán nagyon vártam, hogy megszerezzem a saját Makers of Budapest példányomat. 

A kétnyelvű (magyar-angol) könyv 38 dizájnert és 22 dizájnüzletet mutat be, az alapötletet a Made by Hand gyűjtemény adta, ebben szerepelt Boldizsár Károly a Bomo Arttal. Tök jó a mérete, pozitív értelemben "pici" (azaz nem albumként funkcionál), tehát magatokkal is vihetitek egy-egy dizájntúrára, simán belefér egy kisebb (dizájner) táskába.

2019_12_08_021892.JPG

2019_12_08_021898.JPG

A bemutatott dizájnerek "listája" szubjektív, szerintem pont ez az a téma, amiből húzni nem lehet, kiegészíteni viszont egészen nyugodtan (én is hozzá tudnék tenni több alkotót), épp ezért fontos tényleg kiemelni, hogy szubjektív gyűjtés eredménye a könyv, a teljesség igénye nélkül készült. Kifinomultság, tradicionalitás, kortárs szellem és fenntarthatóság/slow dizájn – ez az a négy kulcsfogalom, amely valamennyi alkotót és üzletet (szerintem) jellemzi. A slow felfogás nagyon-nagyon kell a "a mai világban" (de utálom ezt a kifejezést :) ), az alkotónak és a szemlélőnek/felhasználónak is olyan jót tud tenni a lelassulás, legyen az pár perc vagy egy hosszabb folyamat. Ugyanezt éreztem, amikor a Morzsaparty készítésének feszített tempójában azokhoz a szakaszokhoz értem, amikor készítettem a stylinghoz a beton tárgyakat. Teljesen mindegy volt, hogy hogy álltam, kellett idő a tervezésre (és agyban átállni), az elkészítésre, és a szilárdulási időt sem lehetett megspórolni. 

A márkák 6 tematizált csoportra osztva kerültek a könyvbe: bőr és textil, divat, ékszer és kiegészítők, kerámia, otthon, illetve papír. Olyan kedvenceim kaptak benne helyet, mint Lantos Judit kerámiái (sok darabom van tőle), a Fabrika vagy a Botanika. Nem sorolom tovább (mert nem szeretném a szubjektív válogatást méginkább szubjektívvé tenni), lapozzátok csak végig a könyvet. Az utolsó oldalakon üzletlistát és egy szuper térképet is találtok – tudjátok, úgyis a táskátokban lesz a kalauz. 

Ne menjünk el szó nélkül a szerzők mellett sem:

Boldizsár Károly – a Bomo Art Budapest alapítója 

Hoffmann Petra – a Stilblog és a Stilshop alapítója (a Stilshop simán megérdemelne egy külön posztot, ki ne hagyjátok, ha kortárs tervezőktől szeretnétek karácsonyi ajándékot beszerezni) 

Bárdy Anna – tervezőgrafikus 

Rácmolnár Milán – fotográfus. 

És a végére még egy dolog, amit aláhúznék: nagy vállalás egy ennyire változatos témát egységes képi világgal és arculattal bemutatni, ennek a könyvnek viszont különlegesen szép a dizájnja a betűtípustól és a layouttól kezdve egészen az életteli, csodaklassz színekkel fotózott képekig. Ahogy lapozzátok, ott lesztek az alkotók műhelyeiben, ezért (is) sokkal több ez a könyv, mint egy szépen elkészített album. 

Mondom, szuper ajándék, én tuti, hogy vásárolnék hozzá még pár tárgyat is a felvonultatott tervezőktől és/vagy üzletekből. A posztot a saját, Bomo Artnak készített fotóimmal* egészítettem ki (3 frissebb, nagy kedvenc anyagból választottam egy-egy fotót), a Bomótól is bátran válogassatok!

*A képek szerzői joga engem, teljes körű felhasználási joga a Bomo Art Budapestet illeti, kérlek, ne használd fel előzetes engedély nélkül! 

Még több infóért és beszerzési lehetőségekhez kattintsatok erre a linkre

2019_12_08_021895.JPG

2019_06_15_017230.jpg

desktop147_1.jpg

Adventi készülődés a blogon és az Instagramon: receptek, dekorációs ötletek és ajánlók a csodaszép, tudatos&természetes ünnepért. És persze egy Morzsapartyért is játszunk majd! Katt

desktop132.jpg

süti beállítások módosítása