Csigó Zita gasztroblogja

Volt egy év...

... 2016, nagyon szerettelek!

2016. december 29. - Csigó Zita

Furcsa dolog írni összegzőt, jajdejót magamról, mert kelthet bizonytalanságot, hathat ön-vállveregetősnek, viszont bízom benne, hogy ti, akik olvastok, sejtitek, hogy annak, aki a munkájában ennyire kifelé (és visszacsatolásokból) él, jót tesz év végén a visszatekintés, hogy mi is történt az előző hónapokban, mit sikerült megvalósítani. Nálam állandó projektek vannak és egyszeri projektek jönnek-mennek, ebből az egészből épül fel egy olyan életvitel, ami egyszerre kiszámítható és kiszámíthatatlan, néha kreativitást igényel napi 16 órában, néha pedig szorgalmas kézirat pötyögést legalább ugyanennyi időben. 

  • Idén megjelent 5 könyvem. Jesszus, leírni is sok. :) Ebből 3 az I.P.C. Könyvek Gyógyító szakács sorozatában: egy gluténmentes, egy laktózmentes és egy liszt/cukormentes könyv. A 4. szintén év elején jelent meg, ugyancsak ennek a kiadónak egy másik sorozatában, ez a 33 tapas - lépésről lépésre c. könyv. Nagyon szerettem mindet. Azt tudni kell, hogy itt a témát, a kereteket fixen kapom. Tudom, mi a koncepció, a képi anyag designja, milyen formában, terjedelemben fog megjelenni a könyv, és mivel sorozatról van szó, illeszkedni kell az előző darabokhoz. A tapas-os könyv utazási élményeket elevenített fel számomra, a mentes témák pedig évek óta közel állnak hozzám, nem hiába szerepelnek hasonló a receptek most már külön is a blogon. Hogy hogyan indul egy ilyen könyv? Recepttervezéssel a kiadóval összhangban, közben kitalálom a designt és a stylingot, ami pluszban kell a meglévő készletem mellé, azt beszerzem. Ha megvan a pontos receptlista, akkor roskadásig pakolom az autót a tartós hozzávalókkal, és aztán főzök-sütök, stylingolok, fotózom, utómunkázom és kéziratot írok. Így, sorban, vagy éppen totális lemaradásban, kapkodva, össze-vissza. A végére persze minden kis részlet tökéletesen összeáll. Igen, én főzök mindent, a napokban kaptam egy ilyen kérdést. :) Tényleg én. :) (A rend kedvéért: készült egy 6. könyv is, a Boook Kiadó Viszlát, laktóz! c. kiadványa, ezt azonban nem tekintem saját munkámnak, hiszen más szerző ételeit fotóztam és stylingoltam "csak".)

blogmunkaimbol57_1.jpg

blogmunkaimbol56_1.jpg

  • Az 5. könyv, a Diéták nagykönyve külön bekezdést érdemel, az idei szívem csücske. :) Még "sajátabb", saját koncepció, megvalósítás, egyedi címlap... Soroljam még? Óriási munka volt és minden perce megérte. A blogon írtam korábban egy hosszút a születéséről, olvassátok itt

unnamed.jpg

  • Készült két gyönyörű naptár a Lizzy Cardnak. Egy Kulináris című hónapokhoz sorolt gasztrós still life fotókkal, és egy Street Food szuper jó kis street ételekkel. A Lizzy termékeket korábban is nagyon szerettem, szuper munka volt mindkettő, és remélem sokak falán/asztalán/könyvjelzőjén visszaköszönnek a fotóim/receptjeim.

desktop23.jpg

  • Közben folyamatosan magazinoztam: a Fanny konyhában, az Ínyencben, az Elixírben és a Családi Lapban olvashattátok (és olvashatjátok jövőre is) a cikkeimet. Augusztustól az online is belépett az életembe: jött az Ízes Élet, ide heti 3 cikket és egy videót készítek. A videóim nemcsak főzősek, néha egy-egy DIY is kerül közéjük, a videózás új terület és új szerelem. :) A DIY pedig régi, de örülök, hogy újra intenzíven tudok vele foglalkozni.
  • Tavasszal önálló kiállításom nyílt Győrben Gofri képkeretben címmel. Ezúton is köszönöm a Rómer Ház megtisztelő megkeresését, a fantasztikus szervezést és a szuper, inspiráló beszélgetéssel egybekötött megnyitót. A kiállításra való felkészülés, az anyag elkészítése, illetve az archív fotók leválogatása pályafutásom egyik legizgalmasabb 1,5 hónapja volt, élveztem minden percét.

13238894_879196948869761_6262119887967323070_n.jpg

14525228_978282568961198_1358762844771668981_o.jpg

  • Rengeteget workshopoztam idén is, annyira jó érzés, hogy ennyien megtiszteltek a bizalmatokkal! A keretek változtak, idén főleg már csak a saját műtermemben tartottam órákat, de nem bántam meg a váltást, ezek a kurzusok még intenzívebbek és személyre szabottabbak.
  • Végül, de nem utolsó sorban tavasz óta készítem a Bomo Art still life képeit, a honlapon, FB-on és Instagramon sok-sok fotómmal találkozhattok. A Bomót és a Bomóhoz köthető papír iránti szenvedélyt már nagyon régóta figyeltem és szerettem, jó, hogy egy ici-picit részese lehetek. 

15645494_10202644606353295_854852339_n.jpg

desktop24.jpg

A másik oldal...a kép nélküle nem lenne teljes.

  • Sokadszor Prága, először Róma, hosszú hétvégék itthon és külföldön, ezek azok az idők, amikor igazán fel lehet töltődni. Sok, néha túl sok fotó, a gépet igazán ilyenkor sem tudom letenni. Talán nem is tenne jót nekem. :)

desktop25a.jpg

  • Dolgoztam még egy könyvön... top secret egyelőre, részletek, megjelenés 2017-ben. :)
  • Támogatás otthonról, rengeteg segítség, M nélkül biztosan nem menne. 
  • Hosszú, fotózós napok utáni hideg fröccsök a kertben nyáron, most forró teák a házban, egy-egy új tányér, kellék, miegymás, engem ezek az apróságok nagyon feldobnak. 
  • Ami nem valósult meg: az online ételfotós tanfolyam. Elkezdtem írni a tananyagot, de a zsúfolt napirend miatt egyre csak tolódott. Biztos vagyok benne, hogy értelme csak akkor van, ha rengeteg időt rá tudok szánni. Szóval nem elfelejtve, de egy ideig még biztosan jegelve. Addig egyéni ételfotós workshopok, illetve fotós/stylist kurzus az ELO-nál, utóbbi természetesen levelezős, de egyénileg foglalkozom itt is mindenkivel.

Van egy plusz új tervem jövőre... Írni sem merek róla, annyira gyerekcipőben (sem) jár. Gasztróhoz köthető, izgalmas, kreatív, annyit tudok csak mondani most, hogy kérlek, drukkoljatok! :) 

süti beállítások módosítása