Csigó Zita gasztroblogja

Jerk csirke

A Gastropost Jamaica dobozából / gluténmentes, laktózmentes recept

2018. november 30. - Csigó Zita

Pár hete a Gastropost marokkói fűszerdobozából főztem csirke tagine-t, most ismét egy csirkés étel került terítékre, de ezúttal a Jamaica doboz receptjei közül választottam. Ha az előző receptet nem olvastátok, gyorsan kattintsatok át, egyrészt, mert nagyon finom, másrészt, mert ott írok részletesen a Gastropostról.

A "jerk" kifejezés nem csupán az ételhez használt fűszeres pácot jelenti, hanem magát a sütési technológiát is. A jamaicai őslakosok eredetileg napon szárítással oldották meg a húsok tartósítását, napjainkban pedig félbevágott olajos hordóban grillezik-füstölik a húst a szegfűbors fájának ágait és leveleit használva. Minden szakács más receptre esküszik, de a szegfűbors és a scotch bonnet chili adja a gerincét az összes pácnak - írja a Gastropost receptfüzete. Én pedig annyit tennék hozzá, hogy ez az egyik legkerekebb, leginkább aromás fűszerkeverék, amit eddig kóstoltam, próbáljátok ki!

2018_11_30_012590.jpg

desktop.jpg

2018_11_30_012593.jpg

Hozzávalók (4 személyre):

1 kg csirkehús (mell, comb szárny - én ezúttal csirkemellből készítettem, combból is szuper lehet, a szárny pedig jó kis snack esti traccspartikhoz)

A páchoz:

3 szál újhagyma fehér része felkarikázva

4,5 evőkanál szójaszósz (gm diétában gluténmentes)

2 evőkanál ecet

2 evőkanál olaj

1 narancs leve (0,8 dl)

2 evőkanál barnacukor

1-1,5 teáskanál só

6 teáskanál Jerk fűszer

Habanero Chili ízlés szerint

A csirkemelleket megtisztítjuk, a pác hozzávalóit összekeverjük. (Amennyiben most ismerkedtek a Habanero Chilivel, javaslom, hogy kés-hegy-nyit, utána páckóstolás, és ha erősebbre vágytok, mehet még bele.) A csirkét bedörzsöljük a páccal, majd az egészet lefedhető tálba tesszük, és minimum 2 órán át hagyjuk pácolódni. (Én egy teljes éjszakára benne hagytam, hűtőben tárolva.)

A csirkeszeleteket a páclével együtt tepsibe helyezzük, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt puhára sütjük. A végén jöhet a magasabb hőfok és a tetszés szerinti grillezés (leginkább akkor érdemes, ha bőrös húst süttök).

És végül egy szuper tipp a receptfüzetből: a jerk ízvilághoz remekül passzol a padlizsán, így a vegetáriánus verziót is kipipálhatjuk. A recept köretként rizst javasol, ezt egy kissé ragacsosra főztem, majd vesebabbal és apró kockákra vágott kaliforniai paprikával turbóztam fel. A köretet bőven elég sózni, hogy ne konkuráljon a hússal. Ha extrábbat szeretnétek, a rizst mangóval, lime-mal, újhagymával és korianderrel forgassátok össze, legközelebb így készítem majd. :)

A fűszeres csirke mellé lime gerezdeket tálaltam, és díszítésként megszórtam némi felkarikázott újhagymazölddel. 

2018_11_30_012587.jpg

desktop1.jpg

Styling: szürke tányér: Apacuka Ceramics, barna tál, kék szegélyű tálka és sárga kanál: Lantos Judit kerámia.

süti beállítások módosítása