Csigó Zita gasztroblogja

Tejes pite egressel

2019. július 14. - Csigó Zita

Egy amolyan igazi "countryside" (új definíciót alkottam? :) ) sütit sütöttem hétvégén. Az egres számomra egyenlő a vidéki nyárral, szerintem a nagymamám egresbokrai és a gyerekkori vakációk miatt. Szedni persze nem egy élmény, sütni, főzni viszont annál jobb ezzel a gyümölccsel. Oké, nem a legmutatósabb, de annyi baj legyen. 

2019_07_14_018806.jpg

desktop62.jpg

desktop64.jpg

2019_07_14_018805.jpg

Az egresről valahogy hajlamosak vagyunk elfeledkezni a nyári gyümölcsdömpingben. Vagy él bennünk pár rossz emlék éretlenül leszedett, brutál savanyú egresekről. Pedig finom nagyon, én a legjobban vaníliával szeretem, ugyanúgy, mint a rebarbarát. Most egy 5 perc alatt összekeverős "tejes pitét" sütöttem belőle, azért az idézőjel, mert nem teljesen klasszikus clafoutis, egy kis tejföl is került a tésztájába. 

desktop63.jpg

Hozzávalók (egy közepes méretű sütőtálhoz):

25 dkg egres 

vaj a forma kikenéséhez 

3 nagy tojás 

8 dkg nádcukor 

1 vaníliarúd magjai (vagy 1 jókora teáskanál vaníliaaroma) 

15 dkg tejföl (20%-os)

3 dl tej (magas zsírtartalmú)

10 dkg liszt 

Az egrest megmossuk, megtisztítjuk, és kiterítjük egy vajjal kikent sütőtál aljában.

A tojásokat kikeverjük a cukorral, a vaníliával, a tejföllel és a tejjel. Végül hozzászitáljuk a lisztet, simára keverjük. A masszát az egresre öntjük, és 170 °C-ra előmelegített sütőben kb. 40-45 percet sütjük. (Ha magas a tészta, lehet, hogy egy szűk óra is kell neki). Langyosan vagy kihűlve tálaljuk. 

Ps.: Azt a tyúkot a felső kollázson nagyon bírtam. Ha jól emlékszem, Köveskálon találkoztunk az utcán, és baromira vissza szeretett volna jutni - gondolom a tyúkólba. Egy pár méteres kőkerítésen át. :) 

2019_07_01_018459.jpg

süti beállítások módosítása