Csigó Zita gasztroblogja

Kapros tojássaláta

PlanAll 14. hét extra tartalom

2021. április 13. - Csigó Zita

Ahogy ígértem, a PlanAll x Csigó Zita planner, az Egyél jót, legyél jól! heti tematikáihoz itt a blogon is kapcsolódok, azaz minden héten továbbgondolom az arra a hétre eső témát, tippet, alapanyagot, ötletet, receptet vagy épp tanácsot. A 14. hét témája a húsvéti maradékmentés, viszont úgy gondoltam, hogy idén hagyjuk ki a szokásos köröket, és tételezzük fel, hogy semmiből sem vásároltatok túl sokat. Én például végre megfogadtam, hogy kétszer fél adag lisztből sütök kalácsot (ezeket mutattam is az előző posztomban), így lehet sós és édes is, mégsem fog ránk száradni. 

2021_04_12_033434.JPG

desktop229_2.jpg

Aki mégis túlvásárolta magát, az már úgyis kipróbálta a PlanAllomban szereplő maradékmentő receptet :), most viszont jöjjön egy klasszikus húsvéti alapanyagból összedobott saláta, amit egyáltalán nem csak húsvétkor szoktam elkészíteni. 

desktop283.jpg

2021_04_12_033436.JPG

desktop284.jpg

2021_04_12_033439.JPG

Hozzávalók (4 kisebb adaghoz): 

4 db keményre főtt tojás 

10 dkg tejföl 

2 púpozott evőkanál tormás mustár 

15 dkg jégcsapretek (hámozott súly)

10 dkg koktélparadicsom 

10-15 dkg kígyóuborka 

1 csokor kapor 

A kihűlt tojásokat megpucoljuk, a sárgájákat késes aprítóba tesszük, a fehérjéket felkockázzuk. A tojássárgájákhoz adjuk a tejfölt, a tormás mustárt és kevés sót, majd összetörjük. A meghámozott jégcsapretket szintén kis kockákra vágjuk. 

A jégcsapretek- és tojáskockákat összekeverjük a tejfölös öntet kb. felével. Egy tálra rendezzük, mehet hozzá a megmosott, felcikkezett paradicsom és a felkarikázott kígyóuborka is. 

A megmosott kaprot leszárazzuk, finomra aprítjuk. A maradék tejfölös öntethez keverjük, és meglocsoljuk vele a salátát. 

2021_04_12_033439_masolata.JPG

süti beállítások módosítása