Csigó Zita gasztroblogja

Édes kölesfelfújt

gluténmentes, laktózmentes recept

2021. október 29. - Csigó Zita

Kölesből édességet készíteni az egyik legjobb dolog! Ez a recept egy Turbó Diéta/IdealBody együttműködésre született, de egyébként is gyakran készítem idénygyümölcsökkel. 

2021_08_21_036436a_masolata.jpg

recept_az_instagramrol.jpg

Azokat a "mentes" recepteket szeretem a legjobban, amik "pont úgy jók, ahogy vannak". Azaz nem érződik rajtuk az erőltetett átalakítás, sőt akkor is így készíteném el őket, ha egyáltalán nem lenne szempont a mentesség. Az alábbi Instás receptem abszolút ebbe a kategóriába sorolható! Gluténmentes és laktózmentes/tejmentes is lehet. 

Hozzávalók (18x25 cm-es tepsihez):

25 dkg köles 

6 dl (növényi, lm) tej 

1 teáskanál vaníliaaroma 

1 csipet só 

10-12 dkg eritrit (por) ízlés szerint 

4 db tojás

A kölest alaposan átöblítjük, majd 2 dl vízben feltesszük főni. Amikor elfőtte a vizet, puhára főzzük a tejben (én két részletben szoktam hozzáadni) a vaníliával és a sóval. Hagyjuk langyosra hűlni, közben időnként átkeverjük. 

Ezután hozzákeverjük az eritritet és a tojások sárgáját, végül pedig beleforgatjuk a felvert tojásfehérjehabot is. A masszát a sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 30-35 perc alatt készre sütjük. Langyosan a legfinomabb! 

 

süti beállítások módosítása