Csigó Zita gasztroblogja

Gyömbéres-zabkekszes csokiszalámi

2021. december 19. - Csigó Zita

Ez az az édesség, amit szerintem senkinek sem kell bemutatni, és ez az édesség, amit tényleg úgy variáltok, ahogy csak szeretnétek. Én hozzáadott cukrot nem tettem bele (csak a díszítéshez használtam), az alapja zabkeksz, ment még hozzá dió, étcsoki, juharszirup és gyömbér. Nekem ez utóbbi a kedvencem benne, ad egy kis fanyar ízt a "szaláminak", szuperül ellensúlyozza az édességét.

2021_12_19_038772a.jpg

recept_az_instagramrol_1.jpg

2021_12_19_038770a.jpg

Hozzávalók (1 közepes méretű rúdhoz):

10 dkg vaj

1,5 dl (növényi) tej

2 evőkanál juharszirup

5 dkg étcsoki

3 jó púpozott evőkanál kakaópor

1 kávéskanál őrölt gyömbér (kóstoljátok meg, ízlés szerint növelhető a mennyiség)

20 dkg zabkeksz

5 dkg dió

A vajat, a tejet, a juharszirupot, az összetördelt csokit és a kakaót egyneműre olvasztjuk egy kis lábasban, majd félretesszük, hogy hűljön kicsit. Közben a zabkekszet és a diót összetördeljük. Beleforgatjuk a csokis masszába, 10-15 percet pihentetjük, majd egy folpackdarabra borítjuk és hengerré formázzuk. Hűtőbe tesszük egy éjszakára, másnap meghempergetjük porcukorban, de ez el is maradhat. (Szépen szeletelhető, viszont tartsuk végig hűtőben.)

 

süti beállítások módosítása