Csigó Zita gasztroblogja

Lencsés fusilli

2022. március 21. - Csigó Zita

A vöröslencse nekem is óriási kedvencem (pár poszttal lejjebb mutattam is egy édesburgonyás vöröslencse alapreceptet), viszont a (nálunk) hagyományos lencse mostanában mintha kicsit háttérbe szorult volna. Pedig ugyanúgy szuper növényi fehérjeforrás, kár az új év első napjára korlátozni a fogyasztását. Most paradicsommal és jó fűszeresen készítettem el, leves, egytálétel, főzelék is lehet belőle, tálalhatjuk pitával, tésztával, rizzsel.

2022_03_17_040238.JPG

recept_az_instagramrol_1.jpg

2022_03_17_040239.JPG

Hozzávalók (2 nagy vagy 4 közepes, körettel tálalt adaghoz):

2  evőkanál olívaolaj 

1 fej vöröshagyma 

2 gerezd fokhagyma 

1 teáskanál füstölt fűszerpaprika 

csili ízlés szerint 

baharat fűszerkeverék*

15 dkg barna lencse (fél-1 órára érdemes beáztatni, de mivel lassan főzzük, nem létkérdés)

1 konzerv (40 dkg) hámozott, aprított paradicsom 

só 

*Ennek az ételnek a fűszer a lelke. A baharat (a szó jelentése egyébként "fűszer") telt, karakteres, melengető közel-keleti fűszerkeverék római köménnyel, koriandermaggal, fekete borssal, szerecsendióval, szegfűszeggel, fahéjjal... Ha ilyet épp nem kaptok, bármilyen hasonló összetételű keverék is szuper lesz bele.

Az olívaolajat felhevítjük egy serpenyőben. Rátesszük a megtisztított, felaprított vöröshagymát, és megfonnyasztjuk rajta. Hozzáadjuk az áttört fokhagymát is, majd a leszűrt/átöblített lencsét. Mehet rá a fűszerpaprika, egy kis csili és kb. egy csapott teáskanál baharat. Átkeverjük, felöntjük a paradicsommal és egy kevés vízzel, majd főzni kezdjük. 

Lassú tűzön, fedő alatt főzzük, közben mindig egy kevéssel pótolva a folyadékot. Amikor a lencse már puha, megsózzuk, ekkor még állíthatunk a fűszerességén is további baharat és/vagy csili hozzáadásával. Ha levesnek készítjük, természetesen több vízzel engedjük fel! Én most a főzés végén egy bő merőkanálnyit leturmixoltam, összeforraltam a többivel, majd tésztával tálaltam. 

2022_03_17_040237.JPG

süti beállítások módosítása