Csigó Zita gasztroblogja

Tiramisu alaprecept

nyers tojás nélkül

2022. december 18. - Csigó Zita

Pár napja kitettem az Instagramra egy posztot, amiben a karácsonyi tiramisunkról meséltem. M. kérésére minden évben elkészül, és szintén M. kérésére nincs benne semmi plusz (én is így szeretem a legjobban). Többen írtatok, hogy nem találjátok a blogon a receptet (csak fotót és sztorit), nem teszem-e fel? Idáig valóban nem szerepelt egyik felületemen sem, pont azért, mert úgy gondoltam, egy "ennyire alapreceptet" minek írjak meg. :) Viszont mostanában kaptam kérdést az alap almaszósszal kapcsolatban is. :) Érkezik mindkettő, elsőként a (karácsonyi) tiramisu. A recept természetesen nem teljesen eredeti/klasszikus, az én verzióm.

2022_12_18_043895.JPG

Ebben a posztban volt egyébként szó a híres karácsonyi tiramisunkról, akkor így tálaltam: 

2019_12_24_022143_3.JPG

2022_12_18_043893.JPG

Hozzávalók (kb. 8 adaghoz): 

2,5 dl frissen főzött presszókávé 2 dkg cukorral ízesítve

3 dl hideg, 30%-os habtejszín

50 dkg mascarpone 

10 dkg porcukor 

20 dkg babapiskóta 

kakaópor 

A kávét ízesítjük a cukorral, majd hagyjuk kihűlni. (Löttyintésnyi alkohol mehet hozzá, én csak akkor teszek bele, ha éppen van otthon bontott.)

A hideg tejszínt felverjük épp annyira, hogy lágy, krémes állagot kapjunk. A receptben a nyers tojást helyettesíti és a mascarpone lazítására szolgál, ezért nem szoktam keményre verni. A mascarponét kikeverjük a porcukorral, majd apránként hozzáadjuk a lágy tejszínhabot. 

Előkészítünk egy tetszőleges tálat. (Lehet kisebb vagy nagyobb, ha magunknak készítem, egy nagyobb sütőtálba teszem a tiramisut két rétegben. Persze kisebb tálba is mehet több réteg, de a kettő mindenképpen legyen meg!) Ha két réteget teszünk le, akkor először szép sorban megmártjuk a babapiskóták felét a kávéban (kb. ötször szoktam gyorsan megforgatni), majd szorosan egymás mellé a tálba helyezzük. Erre jön a krém fele, majd még egyszer megismételjük a folyamatot. Frissentartó fóliával lefedjük, és egy éjszakára hűtőbe tesszük. Tálalás előtt megszórjuk kakaóporral. 

2022_12_18_043888.JPG

süti beállítások módosítása