Csigó Zita gasztroblogja

Szilveszteri falatkák

Banánketchup és töltött csemegeuborka / gluténmentes receptek

2019. december 31. - Csigó Zita

Két teljesen különböző ízvilágú partyfalatkát mutatok a szilveszteri bulira/otthonlétre :). A közös bennük az, hogy nagyon karakteresek, és hát ugye sokféle alkoholhoz sokféle snack jár. :) 

2019_12_31_022190.JPG

desktop165_2.jpg

2019_12_31_022200.JPG

Banánketchup 

Nem fogtok szeretni, de muszáj leírnom: ez a recept bizony kóstolgatós. Függ a banántól, a használt ecet fajtájától és attól, hogy mennyire szeretnétek édeskésre a végeredményt. Mutatom az én verziómat, szerintem finom és harmonikus, de kóstolni, kiegészíteni, ezt-azt még belelocsolni ér. :) Egyébként millió banánketchup recept van fent a neten, általában jó sok cukrot tartalmaznak, nekem így, csak mézzel sokkal jobban bejön. Ecetből pedig direkt használtam gyengét. A kínai ötfűszer pedig szintén saját találmány, bár ezt recepteknél sose mondjuk. :))

Hozzávalók (1 kisebb üveghez, nagyobb bulihoz tripla mennyiség indokolt :) ):

1 evőkanál olívaolaj

1 kisebb fej vöröshagyma 

1 nagy gerezd fokhagyma

2 db nagy, érett banán 

2 csapott evőkanál méz 

2 púpozott evőkanál natúr(!) paradicsompüré 

3 evőkanál szójaszósz (ha számít, gm) 

1 kávéskanál kínaiötfűszer-keverék 

4 evőkanál rizsecet

összesen kb. 1 dl víz 

ha szükséges, kevés só (én nem tettem plusz hozzá) 

Egy kisebb lábasban felhevítjük az olajat, majd a megptisztított, felaprított vöröshagymát szép lassan üvegesre pároljuk rajta. Hozzáadjuk a megpucolt, lereszelt fokhagymát. Mehet rá a meghámozott, felkarikázott banán és a méz. Kevergetve hagyjuk karamellizálódni. Ezután hozzáadjuk a paradicsompürét, a szójaszószt, a fűszerkeveréket, a rizsecetet és a víz felét. Lassú tűzön összefőzzük, szép selymes, sima szószt kell kapnunk, közben még hígíthatjuk kevés vízzel (én még fél dl-t adtam hozzá). A végén még rásegítünk botmixerrel. Ekkor érdemes megkóstolni, hogy hiányzik-e belőle még valami. Üvegbe öntjük, hagyjuk kihűlni. 

desktop166_1.jpg

Töltött csemegeuborka 

Nem is "recept", inkább ötlet, egyszer csináltam a Good Foodba egy egyébként tök más töltött jalapeno poppers snacket, az jutott eszembe a napokban, és az a recept adta az ötletet ezekhez a kis falatkákhoz. Nagyobb méretű csemegeuborkákból érdemes készíteni. Lecsepegtetjük, hosszában kettévágjuk, ha szükséges, ks talpat is vágunk nekik, hogy szépen megálljanak. A magos részüket egy kiskanállal eltávolítjuk, papírtörlővel alaposan leitatjuk a nedvességet. 

Közben némi krémes bryndzát kikeverünk egy kevés finomra aprított újhagymával. Kb. 2 kávéskanálnyi adag kell majd mindegyik uborkacsónakba. Megtöltjük az uborkákat, majd áttekerjük 1-1 csík fekete-erdei sonkával. 180 °C-ra előmelegített sütőben 18 perc kell nekik alufólia alatt, majd további kb. 2 perc alufólia nélkül. 

2019_12_31_022202.JPG

A poszt egyedi kerámiái: Pastel Ceramics

süti beállítások módosítása