Csigó Zita gasztroblogja

Répatortagolyók

Helló, húsvét! 1. / gluténmentes, laktózmentes recept

2019. április 19. - Csigó Zita

Idén már sok-sok húsvéti tojásos-sonkás-kalácsos, na meg persze maradékmentő recept készült nálam magazinokba (az első anyagokat február végén főztem-fotóztam, nálunk "azóta húsvét van" :) ), szóval épp itt volt az ideje nekilátni a saját, otthoni menünknek. Elsőnek mutatom ezeknek a cuki energiagolyóknak a receptjét, holnap reggel pedig jön a kalácsom. Ezen kívül nálunk (főleg M. miatt) mindig készül sárga túró, ennek a receptjét pár éve már feltettem a blogra, katt ide! Egyébként ennek sem késő még nekiállni, egy éjszaka alatt bőven lecsepeg, én is csak az előbb tettem bele a gézbe. 

2019_04_19_015503.jpg

Visszatérve a golyókra. Miután elkészültek, megnéztem a neten ("ilyen még tuti nincs" felkiáltással), hogy létezik-e már hasonló süti ugyanígy elnevezve. Csak "néhány"... Remélem azért pont ezzel a recepttel nem fogtok máshol találkozni.

desktop44_1.jpg

2019_04_19_015511.jpg

Hozzávalók (14-16 darabhoz):

15 dkg aszalt füge 

10 dkg tisztított, lereszelt répa (l. a receptben!)

5 dkg zabpehely (gm)

3 dkg kókuszreszelék 

2 dkg szezámmag 

1 evőkanál juharszirup

1/2-1 kávéskanál őrölt fahéj

A fügéket forró vízbe áztatjuk 10-15 percre. Nem szükséges túlpuhulniuk, sőt, ha eleve puha fügét választotok, ez a lépés el is maradhat. 

A répát megpucoljuk, lereszeljük, és kinyomkodjuk belőle a nedvesség nagy részét, ezután mérjük ki. Kb. 1-1,5 közepes méretű zöldségre lesz szükségünk ehhez a mennyiséghez. 

A zabpelyhet ledaráljuk. A kókuszt és a szezámmagot forró, zsiradékmentes serpenyőben kissé megpirítjuk, elég csak addig, amennyi idő alatt kiadják az illatukat. Félretesszük hűlni.

A leszűrt fügét késes aprítóba tesszük, összetörjük. Hozzákeverjük a reszelt répát, a zabpelyhet, a kókuszt, a szezámot, a juharszirupot és a fahéjat. Jól összedolgozzuk, kis golyókat formázunk a masszából, tálalásig mehetnek a hűtőbe. Ízlés szerint meg is hempergethetjük őket kókuszreszelékben, kakaóporban, tört pisztáciában vagy éppen darált mogyoróban, én ezt a lépést ezúttal elhagytam, hogy megmaradjon a répatorta szín. 

desktop45_1.jpg

2019_04_19_015507.jpg

A stylinghoz Apacuka Ceramics kerámiákat használtam. 

süti beállítások módosítása