Csigó Zita gasztroblogja

A legkedvesebb karácsonyi "kliséim"

december 9.

2020. december 09. - Csigó Zita

Az adventi kalendáriumom mai ablaka a kedvenc "kliségyűjteményem" rejti. Hogy miért az idézőjel? Mert advent és karácsony egyszer van egy évben, ezért bátran nyúlhatunk olyan receptekhez, dekorációkhoz, amikről úgy hisszük, hogy egyáltalán nem formabontóak, sőt már-már klisének nevezhetők, de nagyon-nagyon szeretjük. Szerintem hívjuk egyszerűen hagyománynak, azaz én bizony én idén is kipakolom, megfőzöm, megsütöm. :) A lista hosszú lenne, ezért kiválasztottam 3 témakört: egy főzéshez, egy sütéshez és egy dekorációhoz kapcsolódót. 

2019_12_24_022143_1.JPG

9_2.png

Főzés 

A legkedvesebb karácsonyi ételem a töltött tintahal. Alapreceptet találtok a blogon, ezt szoktam variálni. Azt is elmondom, hogy miért ez a kedvenc: az utazásokat, nyaralásokat juttatja eszembe. És mivel karácsony táján már PONT kezd hiányozni a nyár, valahogy szeretném az ünnepi menübe csempészni. Mondanom sem kell, az idei évben még jobban hiányzott/hiányzik az utazás, így tuti kerül ismét töltött tintahal az asztalra. Receptért ide katt

2018_07_05_009479_1.jpg

desktop176_1.jpg

Sütés 

Húha, lehet, hogy furcsát fogok mondani, mert ezt a sütit még sütni sem kell, cserébe M. kedvence, és mint ahogy már többször is leírtam itt a blogon, minden "csavar" nélkül szereti. Azaz tiramisu mindig készül nálunk, és miatta a kandírozott narancshéj beledobálását is megállom. :) Klasszikus tiramisuból én sem tudok újat mutatni, sőt lehet, hogy linzerből sem, de azt is mindig sütök. Nem tudom miért, talán a letisztult szépsége miatt szeretem annyira. Na meg azért, mert ilyenkor szoktam megbontani az első házi lekvárokat (vagy veszem meg a kedvenc narancslekváromat). Receptért ide katt

2019_12_24_022143_1.JPG

2019_12_24_022159_1.JPG

Dekor 

Húha a négyzeten. :) Elképesztő mennyiségű dekorom van, részben munka miatt, részben "csak úgy". Most mégis egy örök kedvencet emelnék ki (és nem, nem a garnéla formájú karácsonyfadíszem fogom mondani), ez pedig a "piros bogyós", azaz az ilex ág. Amikor az előző házunkból elköltöztünk, pakoláskor levertünk egy száraz ágat, a bogyók nagy része pedig begurult a kanapé alá. A kanapét ott hagytuk a vevőnek, ha nem tolták el, szerintem a mai napig kerülnek elő bogyók. Számomra a karácsony elmaradhatatlan része. :) 

2019_12_24_022155_1.JPG

desktop238.jpg

süti beállítások módosítása