Csigó Zita gasztroblogja

Gluténmentes paccheri paradicsomszószban

december 11. / gluténmentes recept

2020. december 11. - Csigó Zita

Elérkeztünk a 3. Italia Divina posztomhoz, a mai téma nagyon izgi, az egyik gluténmentes tésztát próbáltam ki. Aki főzött már gm termékekkel/kóstolt már gm ételeket, pontosan tudja, hogy jó nagy a szórás az ehetetlentől a "jé, ez tényleg gm?" felkiáltásig. Elárulom, most ez utóbbi volt a helyzet, elképesztően jó a tészta állaga. :)

2020_12_11_029685.JPG

11_1.png

desktop240.jpg

2020_12_11_029675.JPG

desktop241.jpg

Az első posztomban egy jó kis télies vaddisznóragus ételt mutattam, aztán jöttek az ajándékcsomagok, most pedig az ajándékcsomagokról kötöttem át a gm témára. Felbontottam ugyanis az enyémet, viszont annyit variáltam, hogy a benne található tésztát eltettem egy későbbi alkalomra, a szószt és a fűszerkeveréket pedig egy gluténmentes tésztához használtam fel. A paccheri tésztát választottam, ez egy nagyobb, csőszerű tészta, amely al dentére főzve is picit ellapul. Ráérősek tölthetik (én úgy szoktam, hogy a kifőtt tésztákat állítva egy sütőtálba sorakoztatom, a csövekbe bele- és rákanalazom a szószt, megszórom sajttal, majd pár percre betolom a forró sütőbe), de raguval, szósszal összeforgatva is szuper.

Ez a kukorica- és rizslisztből készült tészta tökéletesen hozta az ismert állagot, a csomagoláson szereplő főzési időt betartva al dente állagú lett, töltve, összeforgatva is működött, most ez utóbbira hoztam egy receptet. 

2020_12_11_029688.JPG

Hozzávalók (4 személyre): 

1 csomag gluténmentes paccheri tészta 

só 

25 dkg puhább, csípős kolbász 

1 üveg Bella Italia bazsalikomos paradicsomszósz extra szűz olívaolajjal 

2 teáskanál Bella Italia Piccantissimo fűszerkeverék Cayenne-borssal, bazsalikommal, sóval, fokhagymával és petrezselyemmel 

12 dkg magozott, fekete olajbogyó 

Grana Padano/parmezán a tálaláshoz 

A tésztát 16 perc alatt lobogó, enyhén sós vízben kifőzzük. Közben a kolbász héját forró víz alatt lehúzzuk, majd apró darabokra vágjuk-morzsoljuk. Egy serpenyőbe szórjuk, lassú tűzön zsírjára sütjük. Hozzáadjuk a paradicsomszószt és a fűszerkeveréket, szép lassan, kevergetve összefőzzük. Végül mehet bele a karikákra vágott olajbogyó is. 

A tésztát leszűrjük, a főzőléből egy keveset a szószhoz adunk, krémesre keverjük, majd hozzáforgatjuk a tésztát is. Sajtforgáccsal megszórva tálaljuk. 

2020_12_11_029683.JPG

süti beállítások módosítása