Csigó Zita gasztroblogja

Panko bundás gombafejek

ChefGomba gombával készítve

2022. február 27. - Csigó Zita

Tölteni általában a nagy gombafejeket (portobellókat) szoktam/szoktuk, ezeket készíthetjük úgy, hogy a töltelék együtt sül a gombával, vagy belekanalazhatjuk a kiválasztott tölteléket a már megsült gombákba. Ez a recept viszont kicsit más: kisebb-közepes gombafejekből készül, amik ráadásul ropogós bundát is kaptak, majd sülés után tettem mindre a sajtos krémből. 

2022_02_27_040020.JPG

2022_02_27_040022.JPG

2022_02_27_040018.JPG

Hozzávalók (8 darabhoz): 

kb. 3 dkg panko kenyérmorzsa (érdemes egy kicsit többet használni, hogy könnyebb legyen bundázni a gombafejeket) 

kevés olívaolaj 

8 db kisebb-közepes fej ChefGomba csiperkegomba (kb. 22 dkg) 

kevés tetszőleges liszt 

1 kis tojás 

10 dkg krémsajt 

2 evőkanál majonéz 

snidling a díszítéshez 

A pankót egy kisebb, sütőpapírral bélelt sütőtálba szórjuk. Spriccelünk rá kevés olívaolajat, megsózzuk, összeforgatjuk, és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15 percet sütjük. Akkor jó, ha világos aranyszínű lesz, sütés közben érdemes átkeverni. Ezután hűlni hagyjuk. 

A gombafejeket megtisztítjuk, tönkjeiket eltávolítjuk. Egyesével beleforgatjuk lisztbe, majd felvert tojásba, végül pedig a pankóba. (A maradék pankót megtartjuk.) Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk (hagyjunk helyet köztük) fejjel lefelé. 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 20-25 percet sütjük.

Mivel nem olajban sütöttem ki a gombákat (természetesen ez is járható út), az abszolút ropogós állag eléréséhez kell egy kis trükk. Azért, hogy a gombából távozó folyadék ne áztassa el a bundát, így készítettem: 

  • Sok helyet hagytam a gombák közt, hogy a kiszivárgó nedvesség ne áztassa el a szomszéd gombát.
  • Félidőben megfordítottam a gombákat, de nemcsak egyszerűen a "talpukra" állítottam őket, hanem át is raktam egy másik (száraz) sütőpapírral bélelt tepsibe. Plusz a tetejükre még szórtam egy kis plusz pankót is, és így sütöttem készre. 

Végül a krémsajtot összekeverjük a majonézzel, ízelés szerint megsózzuk, majd két teáskanál segítségével (esetleg habzsákból) a gombák tetejére halmozzuk. Aprított snidlinggel díszítjük. 

2022_02_27_040021.JPG

További kedvenc töltött gombáim: 

Juhtúrós portobello 

Vörös pesztóval töltött grill gomba

Portobello orzóval töltve

Szponzorált tartalom: a recepthez a gombát a ChefGomba biztosította, köszönöm! 

 

süti beállítások módosítása